Implanty – niepohamowany szeroki uśmiech

implant_1024

Implanty – niepohamowany szeroki uśmiech

Bezpieczeństwo

Leczenie implanto-protetyczne to bezpieczny sposób uzupełniania braków w uzębieniu. Implant zębowy i przymocowana do niego korona protetyczna pozwala na odtworzenie utraconego zęba bez potrzeby oszlifowania zębów sąsiadujących z brakiem. Dzięki implantom mamy także możliwość wykonania całkowitej rekonstrukcji zgryzu. Uzupełnienia protetyczne przymocowane do implantów stanowią oparcie dla tkanek miękkich twarzy, która zachowuje dzięki temu naturalny wygląd.

Leczenie implanto-protetyczne poprawia jakość życia przywracając funkcję żucia i odtwarzając naturalny kształt i kolor zębów.

Implanty poprawiają jakość życia zapewniając ładniejszy uśmiech, lepszy fizyczny i psychiczny stan zdrowia.

Dzięki implantom możemy cieszyć się pięknymi zębami przez długie lata a niepohamowany szeroki uśmiech nie wprawi nas więcej w zakłopotanie. Spożywanie wszelkich produktów również nie będzie już zmartwieniem.

Wskazania

Leczenie implanto-protetyczne przewidziane jest zarówno dla osób, którym brakuje pojedynczego zęba jak i dla tych, którzy zmagają się z bezzębiem całkowitym. Uzupełnienie protetyczne całego uzębienia stanowi trwałe i estetyczne rozwiązanie na wiele lat. Ta metoda ma powodzenie także wśród pacjentów nietolerujących protez ruchomych.

Istnieje kilka tymczasowych przyczyn, kiedy musimy wstrzymać się z leczeniem z wykorzystaniem implantów. Idealnymi warunkami do wykorzystania implantów są:

ODPOWIEDNIE WARUNKI DO IMPLANTACJI

NIEKRWAWIĄCE DZIĄSŁA
jeśli występują choroby dziąseł,
przeprowadzamy leczenie periodontologiczne

BRAK PRÓCHNICY
jeśli występuję, przeprowadzamy leczenie endodontyczne / zachowawcze

BRAK ZĘBOPOCHODNYCH
STANÓW ZAPALNYCH

jeśli występują, przeprowadzamy leczenie chirurgiczne

BRAK ZMIAN NOWOTWOROWYCH
jeśli występują konieczność przeprowadzenia leczenia onkologicznego.

Odpowiednia ilość zdrowej tkanki kostnej
w miejscu planowanego wszczepienia implantu
jeśli brak – konieczność przeprowadzenia leczenia chirurgicznego odtwarzającego kość

Odpowiednia ilość tkanki miękkiej – dziąsła w miejscu planowanego wszczepienia implantu
jeśli brak – konieczność przeprowadzenia leczenia chirurgicznego odtwarzającego tkanki miękkie

Odpowiednia przestrzeń na odbudowę protetyczną
jeśli brak – konieczność przeprowadzenia leczenia ortodontycznego/ chirurgicznego odtwarzającego przestrzeń na odbudowę protetyczną

Tylko nieliczne ciężkie choroby ogólnoustrojowe, psychiczne oraz przewlekłe przyjmowanie niektórych leków (np. sterydów) stanowią trwałe przeciwwskazanie.

Jak zacząć ?

W trakcie pierwszej wizyty lekarz stomatolog ocenia możliwości przeprowadzania leczenia z wykorzystaniem implantów. Jeśli występują przeciwskazania miejscowe, opracowywany jest szczegółowy plan kuracji, mający na celu ich eliminację. Przy samym planowaniu leczenia używamy najnowocześniejszych technologii m.in. tomografu 3D NewTom 5G.

Przygotowanie do każdego zabiegu chirurgicznego wymaga jałowego okrycia operowanej okolicy pacjenta. W naszej klinice implantacje oraz pozostałe zabiegi operacyjne odbywają się przy obłożeniu pola operacyjnego wg standardów bloku operacyjnego. Dzięki temu minimalizujemy ewentualne powikłania okołozabiegowe.

Wszczepienie implantu jest bezbolesne. Pacjent zostaje znieczulony miejscowo, zabieg trwa około 30 minut i nie wymaga późniejszej hospitalizacji. Dla wykwalifikowanego lekarza implantacja jest zabiegiem rutynowym. Po wszczepieniu implant integruje się z kością przez kilka miesięcy, po czym przystępuje się do przygotowania uzupełnienia protetycznego. Pełna integracja daje gwarancję wytrzymałości i bezpieczeństwa.

lek.med. specjalista chirurgii szczękowo – twarzowej Radosław Bartosz

NASI LEKARZE