Olśniewający uśmiech – kiedy wybielanie zębów jest skuteczne

Stomatologia estetyczna to must have, jeśli atrakcyjny wygląd jest dla nas ważny. Składa się na niego również uśmiech. Czy olśniewa? Zależy to od stanu i koloru zębów. Wystarczy 45 minut w DeClinic w towarzystwie wybielającej zęby lampy hybrydowej Beyond Polus, a uśmiech stanie się piękny.

Biel zębów nie od dzisiaj i nie tylko w Hollywood jest jednym z wyznaczników atrakcyjności. Piękny uśmiech niesie wiadomość, że jesteśmy zadbani, zdrowi, godni zainteresowania. Obecnie, żeby mieć białe zęby, nie musimy już jak dawniej sięgać po popiół drzewny, sproszkowany róg jelenia czy sodę. Nie trzeba też stosować nie zawsze skutecznych wybielających płynów czy past do zębów. Odchodzi się również od do niedawna stosowanej nakładkowej metody wybielania. Istnieje już o wiele lepsza technologia przynosząca wymarzony efekt – piękne białe zęby.

Najskuteczniejsze wybielanie zębów

Dzisiaj hybrydowa lampa Beyond Polus wybiela zęby o kilka tonów już w ciągu 45 minut. Jest najnowocześniejszym urządzeniem do wybielania dostępnym na świecie i można z niej skorzystać w warszawskiej DeClinic. Wybielanie zębów za pomocą tej techniki jest szybkie i skuteczne, a jednocześnie w pełni bezpieczne, ponieważ nie uszkadza ani szkliwa, ani dziąseł. Wybielanie tą metodą zapewnia natychmiastowy efekt w wybranym odcieniu bieli: łagodnym, normalnym lub intensywnym. Lampa posiada różne opcje wybielania obydwu łuków zębowych z możliwością wyboru siły wybielania, dzięki czemu można dopasować końcowy efekt do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Przebarwienia zębów - jakie są przyczyny?

Przebarwienia zębów to nieestetyczny efekt nagromadzenia barwników na powierzchni szkliwa a także wewnątrz tkanek twardych zęba. Są one dość powszechne, ponieważ powstają w wyniku picia kawy, herbaty, soków owocowych, czerwonego wina, jak również niektórych ziołowych naparów a nawet częstego picia wody z cytryną. Na pewno negatywny wpływ na barwę zębów ma palenie papierosów, gdyż tytoń sprawia, że żółkną.

Nie tylko dieta czy nałogi mogą być przyczyną przebarwień. Często odpowiadają za nie choroby genetyczne, zaburzenia pracy trzustki, nieprawidłowe wydzielanie hormonów, schorzenia krwi. Także niektóre leki, na przykład antybiotyki z grupy tetracyklin, mogą sprawiać, że zęby tracą ładną biel.

Istnieją również stomatologiczne przyczyny zmiany barwy uzębienia. Pojawiają się po leczeniu endodontycznym, urazach zębów czy przy martwicy. Nieładny kolor mają zęby ze zmianami próchnicowymi i z wypełnieniami amalgamatowymi. Warto też mieć świadomość, że zęby tracą biel z upływem czasu. Im my jesteśmy starsi, tym one stają się ciemniejsze. Dlatego, że przyczyn przebarwień jest tak wiele, skuteczne techniki wybielania zębów stają się coraz powszechniej stosowane.

Jak się przygotować do wybielania zębów lampą Beyond Polus?

Najważniejsze jest wykluczenie przeciwskazań wybielania zębów oraz wcześniejsze wyleczenie ubytków oraz stanów zapalnych. Zdrowe zęby należy profilaktycznie oczyścić z kamienia poprzez scaling. W przypadku regularnego usuwania płytki nazębnej może wystarczyć piaskowanie.

Przeciwwskazania do wybielania zębów:

• wiek poniżej 16 roku życia,
  • ciąża (ze względu na częste zapalenia dziąseł) i czas karmienia,
  • nałogowe palenie papierosów,
  • alergia na środki wybielające,
  • choroby dziąseł lub przyzębia,
  • obnażenie szyjek i korzeni zębów,
  • silna nadwrażliwość zębów,
  • zęby starte,
  • pęknięcia szkliwa,
  • aparat ortodontyczny,
  • nadżerki, afty w jamie ustnej,
  • obecność ubytków próchnicowych,
  • duża liczba wypełnień,
  • niektóre choroby: nowotwory, cukrzyca, padaczka, choroba Parkinsona.

Wybielania zębów lampą

Przed zabiegiem należy powiadomić stomatologa o ewentualnej nadwrażliwości zębów czy dziąseł. Zanim lekarz do niego przystąpi ocenia rodzaj przebarwień oraz rozległość. Mogą one dotyczyć jedynie powierzchni szkliwa lub sięgać w głąb zęba.

Następnie określony zostaje wyjściowy kolor zęba i dobranie odcienia bieli, jaki chcemy uzyskać.

Podczas wybielania zębów konieczne jest wykorzystanie rozwieraka w celu ułatwienia dostępu do łuków zębowych. Pacjent podczas zabiegu przebywa w okularach ochronnych.

Kolejnym krokiem jest zabezpieczenie dziąseł przed kontaktem z preparatem wybielającym.

Zabieg rozpoczyna się od nałożenia na zęby żelu wybielającego, który wymaga aktywacji światłem emitowanym przez lampę Beyond Polus. Ten typ lampy to akcelerator halogenowy, który wytwarza optymalną długość fali świetlnej. Wykorzystywany podczas zabiegu żel pod wpływem światła wnika w szkliwo oraz warstwę znajdującą się poniżej, czyli zębinę.

Dlatego wybielanie zębów lampą Beyond jest skuteczne również przy intensywnych przebarwieniach. Naświetlenie trwa przez kilkanaście minut i jest powtarzane w zależności od potrzeby około trzech razy. Zabieg trwa od 45 minut do półtorej godziny.

Efekty wybielania zębów

Zaletą tej metody jest możliwość usunięcia nie tylko przebarwień powierzchniowych, ale również na przykład zszarzałego koloru zębów martwych. Daje ona szansę na wybielenia zębów o 5 do 16 odcieni. Uzyskany efekt utrzymuje się od roku do dwóch lat.

Skuteczność zabiegu wybielającego zależy od wielu czynników. Istotny jest naturalny kolor zębów i ich podatności na zabiegi rozjaśniające. U niektórych osób osady i przebarwienia mogą powracać szybciej niż u innych.

Zalecenia po zabiegu wybielania zębów lampą Beyond Polus

Po wybielaniu zębów mogą pojawić:

• dolegliwości bólowe,
  • nadwrażliwość zębów,
  • podrażnienie dziąseł.

Aby złagodzić te objawy, dentysta zaleca zwykle preparat zmniejszający wrażliwość i leki przeciwbólowe. Przez dwa tygodnie po zabiegu z diety należy wykluczyć napoje i pokarmy, które mogą zabarwić zęby.

Efekt pięknego uśmiechu utrwala stosowanie odpowiednich wybielających past do zębów, płynów i nici dentystycznych, czyli odpowiednia higiena jamy ustnej.